הסעות עובדים – כיצד זה יכול לשרת אותנו?

הסעות עובדים

מקומות עבודה רבים, מציעים לעובדים שלהם שירות הסעות. בין אם באופן קבוע, זמני או חד פעמי. ברך כלל השירות נועד עבור עובדים אשר משתייכים למקומות עבודה, אשר התנאים בהם מחייבים שירות הסעה מאורגן ומסודר מסיבות שונות.

כך למשל, ישנם מפעלים שפועלים באזורים שמחייבים שירות הסעות, מסיבות ביטחוניות או אחרות, ישנם מקומות עבודה שצריכים לספק שירות הסעות בגלל המיקום שלהם וחוסר הנגישות לתחבורה ציבורית או לתחבורה פרטית בצורה נוחה. כמו כן, מקומות עבודה שפועלים בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות, אז הם מחויבים לספק שירות מסוג זה לעובדים.

מדוע משתלם למקום עבודה לספק שירות הסעות?

מעבר להיבטים כמו ביטחון, בטיחות או חובה על פי חוק, הרי שיש מצבים מסוימים בהם מקום העבודה איננו מחויב לספק שירות הסעות אך זה בהחלט יכול להשתלם לו. בין אם הוא עושה את זה באופן קבוע ובין אם הוא עושה את זה באופן זמני או חד פעמי.

למשל, אם המקום רוצה למשוך אליו עובדים, ולגרום להם להישאר במקום ולא לעזוב, הרי ששירות הסעות יכול להיות צ'ופר מאוד אטרקטיבי עבורם. שכן, כך הם לא צריכים להשתמש ברכב הפרטי שלהם, יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף וכן להגיע לעבודה בצורה נוחה ובתנאים טובים.

באופן כללי, שירות הסעות עובדים מאפשר להם להגיע לעבודה בצורה מסודרת, מאורגנת, מבלי שהם יצטרכו לבזבז זמן יקר על הכבישים, בהלוך ובחזור. כך הם יכולים לספק תוצרים הרבה יותר טובים בתהליך העבודה שלהם.

כיצד מחליטים מי ייהנה משירות הסעות

בעיקרון, אם מחליטים לספק שירות הסעות במקום עבודה, סביר להניח שכל העובדים אמורים ליהנות ממנו. יחד עם זאת, יכול העסק להחליט שרק עובדים מאזור מסוים או עובדים שמתגוררים החל ממרחק מסוים ממקום העבודה, יזכו ליהנות משירות זה. בזמן שעובדים אחרים יצטרכו להגיע בתחבורה פרטית או ציבורית ויתוגמלו מבחינה כספית.

בדרך כלל נהוג, שעובדים מגיעים אל מקום עבודה באמצעות שירות הסעות, בזמן שהמנהלים בדרגים שונים, מקבלים רכב פרטי ומגיעים איתו אל המקום. אלא אם יש סיבות שונות שמונעות זאת, ואז גם המנהלים יגיעו בעזרת שירות הסעות.

כיצד בוחרים שירות הסעות לעובדים?

ישנן חברות שונות המספקות שירות הסעות עובדים. ההחלטה לעבוד עם חברה כזו או אחרת, מתקבלת בדרך כלל, על פי סוג השירות שהעסק מחפש וכן תדירות השירות. שכן יש חברות הסעות אשר יכולות לספק שירות הסעות עובדים על בסיס יומיומי וישנן חברות שיכולות לספק שירות זה באופן חד פעמי או מזדמן.

בכל מקרה, הבחירה צריכה להיות על בסיס אופי החברה, המוניטין והניסיון שעומדים לרשותה, צי הרכבים שהיא מחזיקה ברשותה וכן צוות הנהגים שלה, עד כמה הם מנוסים ושירותיים כלפי הנוסעים. כך ניתן לבצע בחירה נכונה.