מעצבת גרפית – כיצד בוחרים מעצבת גרפית לעבודה איתה

כל החידושים למשרד החדש שלכם

אחד מאנשי המקצוע שכל בית עסק, כל בעל מקצוע, לא משנה באילו תחומים הם מתעסקים, חייב לעבוד איתן הן מעצבות גרפיות. זה לא משנה אם מדובר בעבודות קטנות או עבודות גדולות, לא משנה אם מדובר בעבודה קצרה או ממושכת, סביר להניח שבשלב מסוים בתהליך העבודה של העסק או של בעל המקצוע, הם ידרשו לשירותיהן של מעצבות לצרכי עבודה שונים.

כיום אפשר למצוא מעצבות גרפיות בכל יישוב, בין אם כאלה שעובדות באופן פרטי, פרי בתור מעצבות עצמאיות, פרילנסריות, ובין מדובר במעצבות שכירות שפועלות מטעם משרד מסוים אשר מספק מגוון רחב של שירותים, וניתן, בין היתר, גם לשכור את שירותיה של המעצבת לצורך פרויקטים וכאלה.

לכן, חשוב לדעת כיצד בוחרים מעצבת גרפית שתוכל לספק את השירות הטוב ביותר לעסק או לבעל המקצוע, על פי הצרכים, על פי התנאים וכן על פי התקציב שעומד לרשותם. לפני שאנחנו נתייחס לפרמטרים על פיהם נבחר מעצבת גרפית לעבודה כזו או אחרת, חשוב לדעת אילו שירותים, מה קטלוג העבודות שהיא יכול לבצע עבורנו.

כפי שנוכל לראות מיד, סביר להניח שחלק לא מבוטל מהקטלוג הוא הכרחי עבור כל בעל עסק או בעל מקצוע, בכל תחום כמעט. אם הוא לא יודע לעשות זאת בעצמו, ואם הוא לא מעסיק מעצבת גרפית שכירה, אז לא תהיה לו ברירה אלא לבחור מעצבת חיצונית ולשכור את שירותיה.

אילו עבודות מעצבת גרפית יכולה לבצע עבורנו

אפשר לחלק את העבודות לשלוש-ארבע קבוצות עיקריות:

עבודות דפוס – הכוונה לנייר מכתבים, מסמכים, מעטפות וכל דבר אחר.

עבודות מחשב – הכוונה לעיצוב אתר אינטרנט, באנרים, קאבר לעמוד פייסבוק ועוד.

עבודות שיווק ופרסום – המעצבת לא תייצר את הקמפיין אבל היא כן יכולה לקחת חלק בתהליך העיצוב של מוצרי הפרסום השונים של העסק.

עיצובי לוגו מקצועיים וסמלים לעסק – זו העבודה הראשונה ולמעשה החשובה ביותר, שכן מדובר באלמנט שהעסק או בעל המקצוע ישתמש בו לאורך זמן.

צריך לומר שמעבר לכל זה, מעצבת גרפית יכולה גם לקחת בתהליך עיצוב של אריזות או אלמנטים שונים שקשורים למוצרים שהעסק מייצר ומשווק.

כיצד בוחרים מעצבת בצורה נכונה

ראשית, יש לבחון את הניסיון שעומד לרשותה, כמה שנים היא בתחומה, אילו עבודות היא ביצעה בעבר, עם אילו גורמים היא עבדה, וכמובן אילו שירותים היא סיפקה להם.

שנית, יש לבחון את היכולות שלה, סגנון, קונספט, כל דבר שילמד משהו על העבודה ועל התוצר שהיא יכולה לספק לנו.

שלישית, רצוי מאוד לבחון עד כמה היא יכולה לעמוד בלוח הזמנים שלנו, עד כמה היא יכולה לספק לנו שירותים בזמן שאנחנו קובעים לה.

מן הסתם, מול כל זה, אנחנו גם נבחן את שאלת העלויות, עד כמה זה משתלם לנו.