מתנות ממותגות – מה החשיבות שלהן?

מתנות ממותגות

כל בעל עסק או בעל מקצוע, מחפש דרכים שונות כיצד להגיע אל לקוחות ולשמור אותם אצלו. זו תורה שלמה שמתייחסת לנושא של שימור לקוחות לאורך זמן. ישנן דרכים שונות כיצד לעשות זאת, ובמובנים רבים, על זה מתבססים עסקים לאורך זמן.

שימור לקוחות יכול להתבצע דרך מבצעים, הנחות, מועדון לקוחות, קשרים אישיים עם הלקוחות ועוד. אחת הדרכים לשמר לקוחות לאורך זמן, היא באמצעות מתנות ממותגות אשר מסופקות ללקוחות במצבים ובמועדים שונים.

מה זו מתנה ממותגת?

הרבה פעמים אנחנו נתקלים במגבות, כובעים, חולצות, צלחות, ספלים, ציוד לבית או לרכב, אשר על גבי המוצר עצמו מופיע שם החברה, לוגו ופרטי התקשרות שלה. מהצד זו נראה כמו פרסומת רגילה, אך למעשה, יש לה משמעות רחבה יותר, מדובר במתנה ממותגת שקיבל הלקוח מהחברה מתוך כוונה ומטרה ברורה.

מתנה ממותגת למעשה מאפשרת לבעל העסק לספק ללקוח שלו מוצר מסוים, חיוני וחשוב עבורו, לא בהכרח יקר. דרך המוצר, יכול בעל העסק לבצע פרסום, בין אם זה פרסום קבוע ללקוח שמשתמש במוצר, ובין אם זה כלפי עוברי אורח או אנשים אחרים שנחשפים לאותו מוצר ורואים את הלוגו, פרטי התקשרות או כל דבר אחר. כך הוא מרוויח קבוע במחיר מינימאלי.

הרבה יותר מפרסום

למעשה, מתנה ממותגת היא הרבה יותר מפרסום סטנדרטי. הרי אפשר לייצר פרסומות קבועות בצורה אחרת. למתנה ממותגת אפשר למצוא משמעויות נוספות, חיוניות מאוד בתהליך של שימור לקוחות או בתהליך בו מבקשים לייצר קהל לקוחות נרחב וגדול.

ראשית, עצם הנתינה היא בעלת משמעות. כל לקוח שמקבל מתנה מבית עסק, יש לכך משמעות מבחינתו, הוא מרגיש הרבה יותר קרוב, הרבה יותר מחויב אליו. בוודאי אם מדובר במתנה בעלת ערך ומשמעות מבחינה מעשית, כלכלית או אחרת.

שנית, מתנה ממותגת מלמדת אנשים שאינם לקוחות של העסק, שמדובר במקום שמתייחס ללקוחות שלו, חושב עליהם לא רק בתור לקוחות, ומתייחס לצרכים שלהם. לכן הם ירצו לעבוד איתו, לרכוש ממנו מוצרים ושירותים.

שלישית, מתנה ממותגת היא כלי שמאפשר לייצר פרסום חיובי מעצם זה שמספקים את המתנה. כלומר, מרוויחים כאן פרסום כפול במובנים רבים. עבור עסקים קטנים שלא בהכרח יכולים לפרסם את עצמם בכלי תקשורת, זה מאוד חיוני, בוודאי אם הם נמצאים בשוק תחרותי וקשה.

איך עושים את זה בצורה נכונה?

זה לא מספיק רק לספק ללקוח מתנה, אלא צריך לחשוב היטב מה לספק לו, איך לעשות את זה, איך המתנה יכולה להתאים לצרכים של הלקוח וכיצד העסק עצמו יכול להשתמש בה לצורך המיתוג שלו. חיוני שהמתנה תהיה קשורה כך או אחרת למהות של העסק, ויחד עם זאת היא יכולה להיות מתנה סטנדרטית כמו מגבת או ספל, כל עוד מדובר במוצר חיוני.