עוד תאונות דרכים – להעסיק עורך דין מהשורה הראשונה

עוד תאונת דרכים

תאונת דרכים, בין אם אנחנו הצד הפוגע או הצד הנפגע, היא תמיד דבר טראומתי. מדובר בעניין שאנחנו לא יכולים לעבור עליו לסדר היום, מדובר באירוע שיכול להשפיע עלינו לאורך שנים ארוכות, בצורות שונות.

יש אנשים שמושפעים מתאונת דרכים שהם עוברים מבחינה פיזית, אחרים מושפעים ממנה גם או רק מבחינה נפשית, ויש כמובן שאלה של עלויות, נזקים, השפעות כלכליות ישירות או עקיפות ועוד. לכן, אנחנו צריכים לדעת כיצד להתמודד עם הסיטואציה, הרבה זמן אחרי התאונה. כלומר, נקודת המוצא שלנו צריכה להיות, שהתאונה עצמה היא רק נקודה אחת בהתמודדות, נקודת פתיחה, מכאן והלאה, מתחילה ההתמודדות האמתית שלנו עם ההשפעות שלה.

בין היתר, זה אומר שאנחנו נצטרך לשכור עוד תאונות דרכים שיוכל לייצג אותנו, בין אם אנחנו תובעים ובין אם אנחנו נתבעים, כלומר, בין אם אנחנו הצד הפוגע או הצד הנפגע. גם אם אנחנו לא בהכרח נרצה להיגרר לעניין משפטי ארוך, טוב נעשה אם נשכור עורך דין שייצג אותנו וידע לספק לנו מענה משפטי מול הגורמים השונים.

בעיקרון, כשאנחנו מדברים על תהליך משפטי במצב של תאונת דרכים, אז יש כמה אופציות בולטות. אחת, היא לשכור את שירותיו של עורך דין אשר ייצג אותנו מול חברת הביטוח על מנת שנוכל לממש את הפוליסה ולקבל את מה שמגיע לנו. בדרך כלל הצורך בעורך דין במקרים כאלה, זה בשביל לקבל פיצוי כספי לא בגין פגיעה ברכוש (קרי ברכב) אלא בגין פגיעה בגוף או בנפש. שכן חברת הביטוח תרצה לעשות כל מה שניתן בשביל להימנע מתשלום כזה.

אופציה שנייה היא מורכבת יותר, זה במקרה ובתאונה היו מעורבים אנשים נוספים שנפגעו ואנחנו נהגנו ברכב או היינו אשמים כך או אחרת לפגיעתם. במקרה כזה, עוד תאונת דרכים יכול לייצג אותנו אל מול המדינה, שתדרוש מבית המשפט שנקבל עונש בגין המעשה.

כיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה

הדבר ראשון שעלינו לעשות, זה להגדיר את הצרכים שלנו. יש הבדל בין עורכי דין שמתמחים בדין הפלילי, קרי במקרה ואנחנו ביצענו עבירות תנועה ופגענו באדם או ברכוש לבין עורכי דין שמתמחים בדין האזרחי ויכולים לייצג אותנו בתביעות מול חברות הביטוח.

הדבר השני שעלינו לעשות זה לבחור עורך דין שיש לו ניסיון, ידע, עורך דין מקצועי שאכן יוכל לספק לנו מענה שלם על פי הצרכים שלנו. חשוב לומר, שעורך דין עם ניסיון ידע להתמודד עם סיטואציות שונות, וידע לייצר פתרונות שיכולים להתאים לנו.

כמו כן, אנחנו צריכים לבחור עורך דין שעובד עם אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, אנשי מקצוע שיכולים גם לספק לו עזרה וגם להיות עדים מומחים במשפט או בכל הליך אחר, על פי הצרכים שלנו.