עסק קמעונאי? תבחר נכון בקופה רושמת!

בכל עסק עלינו לנהל את הכספים הנכנסים מהלקוחות בצורה נכונה ועקבית, זאת כדי למנוע מצב של חוסרים ולדעת מהו היקף המכירות. בעסק קמעונאי הדרך הטובה ביותר לנהל את הכספים הנכנסים והיוצאים היא קופה המאפשרת לנו רישום מדויק במהלך היום. כיום, קופות רושמות מכילות בתוכן מאפיינים מתקדמים הרבה יותר מאשר חישוב הכנסות, הוצאות ועודף בלבד. למעשה, ניתן לבחור קופה המתאימה לצרכים הספציפיים של סוג העסק הקמעונאי. כך תבחרו את הקופה המושלמת עבור העסק שלכם:

נוחות התפעול

אין טעם להשקיע בקופה הכוללת בתוכה את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר אם אינכם מצליחים לתפעל אותה כראוי. קופה רושמת צריכה להקל על פעילות העסק ולייעל את מהלך העבודה. בטרם רכישת הקופה, וודאו כי הנכם מבינים כיצד פועלת מערכת ההפעלה ויש ביכולתכם להסביר זאת בצורה ברורה גם לעובדיכם. עברו על כל פעולות הקופה הנחוצות לכם בתפקוד היום-יומי של העסק ובדקו האם ניתן לבצע אותן בנוחות מקסימלית. 

התאמה לסוג העסק

לא כל העסקים הקמעונאים נוצרו שווים. ישנם עסקים העוסקים בתחום ההסעדה למשל, עסקים בתחום האופנה, ועסקים בתחום המזון. לכל אחד מהעסקים הללו ישנם צרכים שונים לגמרי כשזה נוגע לתפעול הקופה הרושמת. כך לדוגמה, בסופרמרקטים ובמכולות הקופה הרושמת צריכה להתחבר לסריקת הברקוד של המוצרים. כמו כן עליה לאפשר עדכון מהיר של מבצעים על מוצרים שונים וניהול מלאי דרך הקופה גם כן. בתחום המסעדנות הגישה להקלדה של כל מוצר חייבת להיות מהירה כדי להקל על המלצרים. בתחום האופנה צריכה להיות מערכת לניהול חברי מועדון. לכל עסק דרישות שונות ולכן נחוצות קופות מסוגים שונים. 

התאמה לתקציב

בשורה התחתונה, כדי שעסק יוכל לשגשג עליו להכניס יותר כסף מאשר הוא מוציא. ישנן בשוק קופות רושמות במנעד גדול של מחירים ומומלץ לקבוע את התקציב העומד לרשותכם, בטרם תתחילו לחפש קופה לעסק שלכם. בנוסף, הבינו בדיוק מה כולל התשלום. האם אתם משלמים על המכשיר בלבד או גם על התוכנה, האם התשלום כולל בתוכו תמיכה בתפעול והתקנה, האם ישנו תשלום על מנוי למערכת ועוד? השקלול של כל הנתונים הללו יתנו לכם תמונה ברורה אודות מחיר הקופה. 

זמינות התמיכה

אין מה לעשות, לעיתים עם כל מכשיר חשמלי אנו עשויים למצוא עצמנו במצב בו איננו יודעים כיצד לתפעל אותו. במיוחד בתקופת ההסתגלות הראשונית לקופה הרושמת החדשה שלכם אתם עשויים להזדקק להכוונה של איש מקצוע מטעם החברה בה רכשתם את הקופה. עסקים בתחומים שונים פועלים בשעות שונות לגמרי, לכן מומלץ לוודא כי התמיכה מוצעת בשעות רלוונטיות לעסק שלכם. בטרם רכישת הקופה בדקו עם החברה אילו אפשרויות תמיכה עומדות לרשותכם ובאיזה שעות השירות זמין. אל תתפשרו על חברה שאינה מספקת תמיכה בזמני הפעילות של העסק.