מה חשוב שתדעו על בדיקת נזילות מים

פתיחת סתימה בשירותים

קיבלתם חשבון מים וגיליתם סכום מפלצתי שלא חשבתם שתצטרכו לשלם? סביר להניח שזה לא עניין של מה בכך. יכול להיות שהסכום שמופיע, לא נובע מהעובדה שאתם התחלתם לבזבז כמויות גדולות של מים, אלא בגלל העובדה שיש בעיה בצנרת אשר גורמת לצריכת מים מוגברת שלא לצורך.

אחד הדברים הראשונים שעליכם לעשות, זה לפנות אל מומחה בתחום של איתור נזילות מים והוא יבדוק האם יש בעיה בצנרת שגורמת לנזילת מים באופן לא סדיר. במידה וכן, אזי שהוא ידע לאתר את הבעיה, לפתור אותה וכך לא תבזבזו מים לחינם ולא תצטרכו לשלם סכומים גבוהים בהרבה ממה שאתם אמורים.

מה זאת אומרת איתור נזילות מים?

הרעיון של איתור נזילות מים הוא, לוודא שהצנרת פועלת כסדרה. הבדיקה נעשית על ידי כך שבוחנים האם יש נקודות בקיר, במקומות בהם הצנרת עוברת, זרימה של מים באופן לא סדיר, מה שגורם לנזילה. הרבה פעמים יהיה אפשר לראות את זה באמצעות כתמים של רטיבות על הקיר. במקרה כזה, סביר להניח שיש בעיה וצריך לטפל בה.

תהליך איתור נזילות מים, נעשה באמצעות מצלמת אינפרא אדום אשר באמצעותה עוברים על הקיר ומאתרים מקומות בהם הטמפרטורה בתוך הקיר היא שונה. במקרה כזה, סביר להניח שיש מקומות בהם יש מים שנמצאים מחוץ לצנרת. אז צריך לפתוח את הקיר ולטפל בבעיה באופן נקודתי, יסודי.

חשוב להבהיר, אם אנחנו לא נזמין מומחה בבדיקת איתור נזילות מים שיבצע את התהליך בצורה כזו, אזי שנצטרך להתמודד עם הבעיה דרך פתיחה של הקיר באזורים שונים, מה שכמובן ידרוש הרבה יותר עבודה, הוצאות גבוהות יותר וסביר להניח שזה יהיה תהליך שייקח הרבה יותר זמן ויפגע בשגרת החיים שלנו.

מה חשוב שנדע על תהליך זה?

תהליך איתור נזילות מים נעשה באופן מאוד פשוט וקל. אנחנו לא צריכים להשקיע בתהליך הרבה זמן. כל מה שעלינו לעשות, זה להזמין איש מקצוע שיעבור על הקיר עם המצלמה, ואז לבחון האם אפשר לאתר את הבעיה. ברגע שהיא מתגלה, יש לבחון כיצד ניתן להתמודד איתה.

בעיקרון, איתור נזילות מים בצורה כזו חוסך לנו הרבה מאוד זמן, טרחה וכן חוסך לנו הוצאות כספיות משמעותיות, שכן אנחנו לא צריכים לפתוח את הקירות והמרצפות ואנחנו לא צריכים לבצע שיפוץ כולל במקום. התהליך נעשה באופן מאוד מדויק, מאוד קל ופשוט.

לפני שאנחנו ממהרים להזמין איש מקצוע, חשוב לבדוק כמובן את הניסיון שעומד לרשותו, כמו כן חשוב לוודא שיש לו את הכלים המדויקים הן לביצוע תהליך האיתור והן לאחר מכן, קרי לצורך פתרון הבעיה. אנחנו צריכים לוודא בסוף התהליך, שהמים זורמים בצנרת בצורה חלקה, ללא שום בעיה, באופן כזה שיהיה ניתן להשתמש בה בקלות.