באיזה מקרים חשוב שתפנו ישר לעורך דין צבאי

הלוואה מהירה

עולם המשפט, כידוע, מתחלק לשני חלקים עיקריים. משפט פלילי ומשפט אזרחי. המשפט הפלילי מתייחס לעבירות שהמדינה היא הצד התובע, בשם אינטרס הציבור, כאשר הצד הנתבע יכול להיות מוסד, חברה, רשות, עמותה, אזרח וכל גורם אחר. לעומת זאת המשפט האזרחי נערך בין פרטים, חברות, ארגונים ולמדינה אין חלק בכך. כך נהוג בכל מדינה ולא רק בישראל.

אך בכל מדינה ובפרט בישראל, קיימת מערכת משפטית נוספת שפועלת בנפרד, זו השייכת לצבא. בישראל, מאחר ויש צבא חובה וכן הצבא הוא גורם מאוד משמעותי ובעל חשיבות, בחיי החברה והאזרח הבודד, הרי שיש גם חשיבות גדולה למערכת המשפט הצבאית. לכן, כל חייל, סדיר, קבע או מילואים, אשר חשוד בביצוע עבירות במהלך שירותו הצבאי, צריך לדעת כיצד להתנהל ומדוע עליו לפנות אל עורך דין צבא.

מה חשיבותו של עורך דין צבא ומתי נפנה אליו?

לפני שנסביר על חשיבותו של עורך דין צבא ומתי נצטרך לפנות אליו, חשוב לומר, המערכת המשפטית הצבאית אחראית על כל מה שמתרחש בצבא, בכל הקשר, בין אם מדובר על עבירות אלימות, מין, סמים, תעבורה וכן עבירות ספציפיות המתייחסות לשירות הצבאי, כולל כל מה שקשור לנפקדות, עריקות, מסירת חומר לאויב, וכדומה.

מעבר לכך, חשוב להבהיר, המערכת המשפטית הצבאית עוסקת לא רק בחיילים, ברמת סדיר, קבע ומילואים, היא גם עוסקת בכל מה שנעשה ביהודה ושומרון שכן מדובר על שטח צבאי למעשה. לכן החוק שמתקיים באזור הוא חוק צבאי. לכן במקרים רבים, נראה את תושבי האזור נשפטים תחת בית משפט צבאיי ולא בהכרח תחת בית משפט אזרחי.

חשיבותו של עורך דין צבא נובע מעצם זה שהוא היחידי שיכול לייצג אותו בהליכי חקירות או הליכים משפטיים שמתרחשים תחת הצבא. אנחנו לא יכולים להיעזר בעורכי דין רגילים, הן בגלל שאין להם את ההתמחות הדרושה, וכן יש מקרים רבים שאין להם את הסמכות או ההרשאות הנדרשות לשם כך (למשל, כל מה שקשור לאפשרות להיחשף לחומר סודי). מכאן שאנחנו צריכים לפנות אליהם ולא לעורכי דין אזרחיים.

כיצד פונים אל עורך דין צבא

אם אנחנו נדרשים לשירותיו של עורך דין צבא, אזי שעלינו לעשות זאת כמה שיותר מהר. כלומר, חשוב מאוד שלא נחכה עם זה, אלא נפנה בהקדם לעורך דין שיוכל לייצג אותנו, על מנת שהוא ייקח חלק החל משלב החקירה במשטרה וכלה בהמשך.

לפני סיום נדגיש, בכל מקרה בו אנחנו חשודים בביצוע עבירה בזמן השירות הצבאי שלנו, יהיה נכון לשכור עורך דין שייצג אותנו. זאת על מנת שלא נמצא את עצמנו מתמודדים עם רשויות הצבא בעצמנו. לרובנו, אין את היכולת והידע הדרושים לשם כך, ולכן חשוב לשכור עורך דין מנוסה שייצג אותנו.